neděle 15. března 2009

Časy se (ne)mění

Po dvou týdnech v Roughtonu se začínají vyjasňovat některý otázky, například jak to bude vypadat s naším denním režimem, co tady vlastně budeme dělat.

Odjížděl jsem sem s tím, že budu mít na všechno víc času a tím pádem se budu moct věnovat věcem, pro který jinak nenacházím prostor, např. čtení, proklikání všech odkazů, který jsem si za poslední měsíce uložil do záložek ve Firefoxu, přemýšlení o některých věcech ... ne, nic takovýho se neděje, můj a náš režim tady se prakticky neliší od toho v Olomouci, změny jsou opravdu minimální.

Ráno vstáváme něco po šestý, snídáme, v sedm jsem u počítače (v Olomouci je o hodinu víc). Z mýho pohledu funguju fakticky stejně, jako když sedím v Olomouci v kanceláři, spolupracovníci to možná vidí jinak, to by museli okomentovat oni, ale myslím si, že je hodně lidí, se kterýma komunikuju elektronicky, a kteří ani nezaregistrovali, že nejsem doma.

Před devátou jedeme s Julií do školy, pak někdy na rychlej nákup a zpátky domů, k počítači a "do práce". Julii vyzvedáme mezi druhou a třetí a tady je jediná velká změna, zatím se snažím držet odpoledne volný - chodíme na procházky, jedeme k moři, jednou za týden nakoupit nebo si jenom hrajeme na zahradě, připravujeme dříví na topení a podobně. Večer naprosto stejná procedura jako doma, včetně časů - večeře, koupání, čtení a potom většinou zase práce.

Čas se snažím šetřit různě, např. jsem si naordinoval hygienickou přestávku od českých internetových médií, myslím si, že v Olomouci tím zbytečně zabíjím desítky minut denně. Takže nevím, co řekl Jirka, Ivan nebo Vlasta, ale nechybí mi to a začínám si myslet, že by se tím člověk neměl vůbec zabývat ani doma. V anglických médiích jsem narazil na jedinou zmínku o Česku - když Klaus navštívil jakousi konferenci "odpůrců" globálního oteplování, byl o tom článek v Guardianu. Jinak, celkem pochopitelně, nic.

No, chtěl jsem tím vlastně říct, že tady žijeme prakticky stejně jako jindy v Olomouci, některý věci jsou určitě nepohodlnější než doma, ale na druhou stranu venkov, klid, zahrada, to je přesně to, co mi vyhovuje. A navíc se zdá, že se udobřilo i počasí - nepršelo dobrejch pět dnů a teploty odpoledne šplhaj k patnáctce!

Dneska procházka ke kostelu:



V.

Žádné komentáře: