sobota 4. dubna 2009

Dojmy externí dopisovatelky

Konečně jsme tu i my, sice jen na velmi krátkou dobu, ale dojmů máme strašně moc. Především se mi moc líbí krajina, architektura, jarní příroda. Naprosto mě uchvátily nyní kvetoucí narcisy, kterých je všude plno a ne jen v zahradách, ale i kolem silnic, cest, příkopů a dokonce i v lese. Lidi mi připadají velmi příjemní, když pominu, jak vypadají a oblékají se, tak jsou usměvaví a vždy ochotni pomoci.




Včera jsem se byla podívat ve škole. Měli tam páteční zakončení před velikonočníma prázdninama, tak to bylo slavnostní. Byl tam farář, děti předčítaly z Bible a nakonec všechny dostaly krásnou Bibli pro děti.

Večer jsem byla s Péťou a Vendou na Bingu. Pro mě zážitek s velkým Z. Babky se tam sejdou, poklábosí, o přestávce jsem si s mojí angličtinou koupila čaj a zákusek. Jinak to bylo tak rychlé, že jsem rozuměla tak 1/4. Péťa vyhrál zelí, křupínky a nějakou konzervu s houbama, ale myslím si, že byl nadšen.

Dnes jsme se probudili a konečně nebyla mlha!! Vyrazili jsme pěšky na blízký zámeček Felbrigg Hall. It was very lovely! Angličani se tam procházeli s čoklama, snad každý nějakého měl. Byli jsme v místní zahradě, upravená, pěkná, ale za měsíc by stála více za to. V místní restauraci jsme se najedli a bylo to moc dobré, žádný anglický blaf. Polévka, dumplings, plody moře (možná místního). Petr měl studený talíř se šunkou a pochvaloval si, že dostal více masa, než pečiva. Dokonce všichni až na jednoho – samozřejmě Péťu – snědli i zeleninu.



Odpoledne jsme se konečně dostali k Severnímu moři. Cromer je pěkný, na pobřežní promenádě to vypadá jak v Chorvatsku, už se tam připravují na letní nával turistů. Byla jsem v místní lékárně, vydržela bych to tam zkoumat dlouho, měli tam spoustu zajímavých věcí. Takže zatím samá pozitiva, jsme moc rádi, že jsme to tady viděli. Jen bych měla jednu připomínku: myslela jsem, že nás budou budit 3 "opice" a místo toho nás brzo ráno budí kohout a jiná opeřená havěť!



Jitka

Žádné komentáře: